מים שקטים חודרים עמוק -7 עובדות מרתקות על דגים - ברמונדי Barramundi
close

ברוכים הבאים

גם במצב הנוכחי דגי הברמונדי הישראלי זמינים עבורכם טריים בכל החנויות הדגים, רשתות השיווק ובמשלוחים עד הבית!

כדי לאתר את החנות הקרובה לביתכם אנא היכנסו ל "איפה קונים" ותוכלו לקבל ישירות לביתכם דגי ברמונדי טריים, בריאים ועסיסיים.

בברכת חג שמח וכשר ...ותישארו בבית! הדגים יגיעו אליכם :)

איפה קונים

מים שקטים חודרים עמוק
שבע עובדות מרתקות על דגים

7 עובדות על דגים

דגים לנצח יהיו מתויגים כבעלי חיים שנראים לנו בנאליים, הם שקטים, נוחים לגידול ביתי וכמובן בריאים במיוחד למאכל. בין דגים לבנים, דגי מאכל ודגי נוי עצרנו לרגע להצצה אל מצולות הים, שחשפה בפנינו בעל חיים שהוא הרבה מעבר למנת בריאות על הצלחת שלנו. הנה שבע עובדות מעניינות במיוחד על דגי מאכל – ובכלל?

  1. מחקרים בתחום התזונה מוכיחים שאכילת שלוש מנות דג בשבוע, מפחיתה משמעותית את הסיכויים לחלות במחלות לב וכלי דם. בישראל אגב ההמלצה של משרד הבריאות עומדת כיום על אכילת שתי מנות דג בשבוע. באוסטרליה מולדת הברמונדי העשיר והעסיסי, עומדת ההמלצה הזו ספציפית לאכילת ברמונדי בשל התכונות הערכים התזונתיים המצוינים והייחודיים שלו. זה נכון שכל הדגים מצטיינים באספקת אומגה 3 לגוף שלנו, אבל במקום הראשון – מלכי הים הם הדגים הלבנים המגיעים אלינו מהים הצפוני ומבריכות הגידול בארץ. העובדה המרשימה ביותר על ערכיו התזונתיים של הדג היא שב-100 גרם סרדינים יש כמות חלבון גבוהה יותר מאשר ב-100 גרם סטייק אדמדם ועסיסי.
  2. כמה פעמים בחיים השתמשתם בביטוי "שותק כמו דג"? מסתבר שהתדמית שהוצמדה להם לא ממש תואמת את המציאות. מתחת לפני הים קיים לו עולם שלם של צלילים מה שהופך את הדג לחיה שמדברת לא מעט. דגים מתקשרים בינם לבין עצמם בקולות שונים, נהמות, שריקות וציוצים. לעיתים אלו צלילים המבטאים חיזור אחר הנקבות, ולפעמים סתם כי מתחשק להם לפטפט (או שנאמר-לדגדג?).
  3. בזמן שאנחנו משקיעים את מיטב כספנו באיפור ואפקטים נוצצים וזוהרים לעור הפנים שלנו, הדגים בים נהנים מכל היופי הזה באופן טבעי. רכשתם מוצר קוסמטיקה המבטיח זוהר, מראה מוזהב או כסוף? סביר להניח שהוא מכיל רכיבים מקשקשי הדגים העשירים בחומצה פנינית. במקום הראשון אגב במצעד מלכי ומלכות היופי של מצולות הים, מככב דג ההרינג בעל הקשקשים הכסופים והמבהיקים במיוחד.
  4. כשאנחנו רוצים לבחור אבטיח אנחנו טופחים מעט על הקליפה, מקרבים את האוזן ומקווים לטוב. כשאנחנו בוחרים מלון אנחנו מריחים את הקליפה, ודגים? איך תדעו כמה טרי הדג שלכם? בעזרת שני כללי ברזל – הראשון: געו בדג באצבע ולחצו מעט, אם השקע נותר כפי שהוא, סימן שהדג לא טרי במיוחד. כלל שני – תסתכלו לו בעיניים. עיניים של דג טרי אמורות להיות מבריקות ונוצצות, גם כאן – אם זה לא המראה שאתם נחשפים אליו, שווה לבחון דג אחר (או להחליף את מוכר הדגים שלכם). גם הזימים של הדג יכולים להעיד על טריותו, בעת הרכישה חשוב לשים לב לגוון הזימים. דג טרי יהיה בעל זימים ורודים בהירים, המעידים על מועד קרוב לשעת הדייג.
    דג
  5. התפנקתם בדג טרי לארוחת שישי ואין לכם כוונה להתחיל לעמול עליו כבר עכשיו? דגים טריים מצריכים טיפול שונה מאשר דגים קפואים. אחסון של דג טרי צריך להיעשות כמה שיותר סמוך למועד הרכישה, אם יש לכם תכניות שופינג בנמל או סתם חלום על יום רגוע – השאירו את רכישת הדגים הטריים לסוף היום וקחו אותם בצידנית או מיכל אחר המכיל קוביות קרח. לאחר מכן בבית, שטפו את הדגים היטב מתחת לזרם מים, ייבשו אותם בטפיחות קלות באמצעות מגבת נייר. לפני העברה לתא המקפיא במקרר, עטפו את הדגים בנייר אלומיניום. שימו לב – במידה ורכשתם את הדג מבלי לבקש ניקוי ופינוי של הקרביים, יש לעשות את זה טרם ההקפאה. הקפאת דגים טריים עם הקרביים, תביא לקלקול מהיר של הדג הטרי שלכם.
  6. בניגוד לחלוקה הטבעית בטבע שאנו מכירים של זכר ונקבה, ישנם דגים שמחליפים את מינם. התופעה הזו נקראת דיכוגמיה, והיא מתקיימת גם אצל דגי הברמונדי שלרוב נולדים זכרים ובסביבות גיל 3-4 הופכים לנקבות.
  7. איך יודעים מה גילו של עץ? סופרים את כמות העיגולים שעל הגזע שלו. ואיך יודעים מה גילו של דג ברמונדי? סופרים את כמות הטבעות שעל הקשקשים שלו. הקשקשים מהווים את הדרך הנפוצה ביותר למעקב אחר גיל הדגים והם נמדדים לפי כמות הקשקשים והמרווחים ביניהם.